دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1401 - 13:40

ایمان غیاثوند: هیچ نهاد یا فردی نمی تواند فعالیت موازی به نام موی تای در کشور داشته باشد

مدیر تیم‌های ملی موی‌تای ایفما در ایران گفت: کمیته بین المللی المپیک تنها IFMA را به عنوان مرجع اصلی موی تای در جهان به رسمیت می شناسد.
کد خبر : 665560
غیاثوند

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، ایمان غیاثوند گفت: حافظه تاریخی ملت غیور ایران هیچ گاه لحظه پیروزی غرور آفرین حسن یزدانی، دلاورمرد کشتی ایران در فینال جام جهانی  ۲۰۲۱ و غلبه بر دیوید تیلور آمریکایی را فراموش نخواهد کرد. آن لحظه تمام ایران یکپارچه غرور و افتخار بود، اما چطور زمانی که موی تای در میدان مهمی چون جهانی ابوظبی، مشابه چنین صحنه خاطره انگیزی را توسط مسعود عبدالمالکی برابر حریف قلدر آمریکایی خلق کرد، آقایان روی آن سرپوش گذاشته و در رسانه های وابسته شان، کوچکترین اشاره ای به این برد غرورآفرین نکردند.


غیاثوند ادامه داد: منشور المپیک و همچنین IFMA به عنوان مرجع اصلی موی تای در دنیا صراحتا عنوان کرده اند که این ورزش در تمام کشورها نمی تواند ساختاری به جز یک فدراسیون مستقل داشته باشد. پس چرا در ایران بدون توجه به نامه های مکرر نهادهای معتبر ورزشی دنیا، همچنان خودسرانه عمل کرده و از قوانین بین المللی تبعیت نمی کنیم؟!


وی عنوان کرد: وقتی IFMA شرط شرکت در رویدادهای رسمی این ورزش را دارا بودن فدراسیون مستقل توسط کشورهای عضو عنوان کرده است، چرا باید تشکیلاتی موازی با فدراسیون غیرانتفاعی موی تای در ایران تشکیل و به دنبال کوچک سازی و فرمایشی اداره کردن آن باشیم؟


غیاثوند سپس توضیح داد: کمیته بین المللی المپیک تنها IFMA را به عنوان مرجع اصلی موی تای در جهان به رسمیت می شناسد. از آن طرف، فدراسیون بین المللی موی تای IFMA نیز جواد نصیری را به عنوان تنها نماینده خود در ایران معرفی کرده است. پس تکلیف روشن است. هیچ نهاد یا فردی نمی تواند فعالیت موازی به نام موی تای (با هر پسوند و پیشوندی) در کشور داشته باشد. این کار خلاف قانون است و جز سردرگمی و گمراهی قهرمانان و علاقمندان پرشمار این ورزش، عاید دیگری در بر ندارد.


این پیشکسوت یادآور شد: هر فردی که اهل این خانواده و دلسوز باشد، فارغ از اختلاف نظرها، دست به دست هم داده و از فدراسیونی شدن موی تای حمایت می کند. اگر موی تای فدراسیون شود، دیگر ریاستش قائم به فرد نیست و ساز و کار اداره آن مشخص است. مجمع انتخابات تعیین می کند که چه کسی رئیس باشد. اما بازگشت به عقب و انجمنی کردن موی تای معنایش این است که یک فرد منصوب، سالهای سال می تواند این رشته را در انحصار خود نگه داشته و این اصلا خوب نیست.


غیاثوند تصریح کرد: از آنجا که عده ای، همچنان پیگیر انحصاری کردن موی تای هستند، با در آغوش گرفتن تعدادی از اعضای این خانواده، درصدد برآمده اند تا تفکرات خود را به آنها القاء کنند. همه جامعه موی تای می دانند که من بی طرف سخن می گویم و طی این سالها ریالی درآمد از ورزش نداشته ام. اکنون هم آرزویی جز فدراسیونی شدن این ورزش ندارم که به حمدالله اتفاق افتاده و با افتخار عنوان می کنم که همچنان در کنار جواد نصیری خواهم ماند.


وی همچنین تاکید کرد: تمام عزیزانی که اکنون در بستر موی تای فعالیت دارند، کسانی هستند که در مدیریت گذشته و حال آقای جواد نصیری، سمت های مختلف داشته، اما به دلایل مختلف کنار کشیده و اکنون خود را یار و همراه انجمن موی تای و فدراسیون رزمی می دانند.


غیاثوند در بخش دیگر صحبتهای خود عنوان کرد: وقتی یک نفر بدون هیچ حمایتی در انتخابات فدراسیون آسیایی موی تای شرکت و موفق به کسب کرسی نایب رئیسی می شود، چرا وزارت ورزش یک پیام تبریک خشک و خالی را از وی دریغ می کند؟ این افتخار کمی برای ورزش ایران نبود. چرا خبرگزاری وابسته به وزارت ورزش، اخبار مربوط به موفقیت ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی را از خروجی سایت خود حذف می کند! همه این پیروزی ها به نام ایران کسب شده است، پس چرا به جای اینکه دست به دست یکدیگر دهیم، دنبال موازی کاری هستیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: عضویت در شورای ریاست فدراسیون بین المللی موی تای IFMA، انتخاب به عنوان سفیر عالی ورزش در جهان و همچنین موفقیت در کسب کرسی بزرگترین تشکیلات قاره ای موی تای، همه افتخاراتی است که توسط یک ایرانی و برای ایران به ارمغان آورده شده؛ اما به دلایل نامعلوم باز هم سفیر صلح و ورزش را درگیر جنگ و چالش می کنند که جای تاسف بسیار دارد.


انتهای پیام/4146

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته